lördag 20 februari 2010

Vitlöksmiddag

Ikväll var våra grannar över på middag.
Det faller sig så bra att damen i familjen har städfirma, det är hennes tjänster jag ska anlita på onsdag, LYX LYX LYX.

När vi stod i köket (halvdunkelt ljus) sa hon frågande "vad ska jag städa här?" hon menade att vi har det skapligt rent hemma.

En stund senare kom hon ut från min (ja jag har egen) toa och sa på bred norrländska "men Åsa, nu har jag hittat ett riktigt dammbo".

Har en list som följer hela vägen runt väggen på min toa, på den listen samlas det mycket damm på, blandat med hårspray blir det riktigt intressant.

Middagen innehöll en hel del vitlök så morgondagens löpning kommer att förgyllas med vitlöksrapar, skulle kunna göra om jag vore en rapare det vill säga....inga kommentarer på den L!

Jag hävdar fortfarande att rapar som görs med stängd mun inte räknas.

2 kommentarer:

  1. Haha men det beror ju på hur diskret man är... inga kommentarer tsss, du säger ju själv att jag är på god väg att bli evil ;)

    SvaraRadera
  2. Din onda sida är ett mycket trevligt drag hos dig....gör att jag framstår som väldigt rar och snäll.

    SvaraRadera