fredag 5 februari 2010

Messmör och tandkräm

Min bror får låna min skoter hela helgen, snacka om snäll syster.
Vi har alltid kommit bra överens men som lillsyrra får man helt enkelt stå ut med vissa saker.

En gång smetade han messmör i mitt långa tunna blonda hår.
Dom som äter messmör vet hur det blir i lukt och konsistens när det torkar.

Messmörshändelsen kommer jag inte ihåg själv men mamma upplyst mig.
Tandkrämshändelsen kommer jag ihåg, den vet jag har hänt på riktigt.

"Du syrran, jag har haft på tandkräm på din tandborste"
Bussigt tänker jag och börjar borsta.
Det dröjer inte många sekunder innan det börjar bränna som eld på tungan.
Eldeffekten får man om man har på tvål på tandborsten innan tandkrämen.

Gick bara på tandkrämstricket en gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar