måndag 18 januari 2010

Rakt nedstigande led



Igår berättade H om ett tillfälle då han hade gått ut i pyjamasen för han skulle prata med sin pappa som var ute.

"Gick du ut i pyjamas, det kommer inte jag ihåg"

"Det var länge sen, jag hade den där pyjamasen med robotar"

Jag tror det är minst två år sedan han slutade använda den pyjamasen.

Exakt så där är jag också, det är ofta jag kommer ihåg vad jag haft på mig vid olika tillfällen, gärna vad andra haft på sig med.

Tröjan jag hade på mig idag vet jag att jag hade på mig på en utbildning med förra jobbet för över fyra år sedan.
Kommer också ihåg vilka jeans jag hade på mig, mina dåvarande favvojeans och så givetvis dom där stövlarna jag inte kunde leva utan då.

Min Västeråskompis brukade säga "men Åsa, har du fortfarande dom där stövlarna"
Skitsnygga ska det tilläggas.

Jag tror det är det utrymmet detta onödiga vetande tar i min skalle som gör att jag ibland kan ha svårt att hitta till en plats där jag varit förut, typ bekantas hem.

Det faktum att jag hade en tröja på mig idag som är över fyra år gammal tyder på att jag shoppar alldeles för lite....samt att jag ibland har svårt att göra mig av med saker jag gillar.
Tror stövlarna står kvar uppe i garderoben.

2 kommentarer:

  1. Kom inte hit i de där stövlarna en gång till! Och du jag minns ett tillfälle när du hade tre par stövlar med från stan, jag har bildbevis. Så det där med lite shopping, skitsnack! Snygg bild på dig i gamla tröjan! /helena

    SvaraRadera
  2. Fasiken den kan jag inte snacka mig ur när det finns bildbevis :)

    SvaraRadera