lördag 2 januari 2010

Onsdag - Lördag


Onsdag 17.20, exakt 20 minuter efter utsatt tid hämtar familjen Zingo mig. Tyvärr konstaterar fru Zingo att min bakdel passar bättre där bak än hennes. Jag försöker fräsande med ett -barn brukar vara rädda för mig, samtidigt som jag spänner ögonen i dom fastspända liven i baksätet, ingen reaktion.
Resan upp går bra, äter på MC:Donalds i Mora, kallt som tusan där inne, inte ens min favvolångisar höll mig varm.
Efter fyra timmar i baksätet inklämd mellan två barnstolar gör det ont, väldigt ont där bak och i hela benen.

Torsdagen inleds med en utsökt frukost. Promenad till högsta, lite mulet och ca minus 10. På eftermiddagen tar jag min första joggtur på över två veckor, känner mig fjäderlätt, kommer ihåg när jag vänder att springer man mot Gördalen så går det endast uppför på vägen tillbaks, känner mig inte fullt lika fjäderlätt. Herr Zingo blir inbjuden att följa med svägerskan med upp på myren, han tackar glatt ja, är trött men nöjd när han kommer tillbaks, även svägerskan är nöjd.
Bastu och sedan en utsökt trerätters middag komponerad av svägerskan.

Fredag förmiddag ställer jag mig på skidorna, första gången sedan kortvasan om jag minns rätt. Åker ca 700 meter med juniorerna, så lagom.
Promenad till högsta i vanlig ordning, mulet även idag och ca minus 15.
H skjutsade mig på skotern samtidigt som han hade tre småttingar på släp, så duktig han var, han hade full koll, kändes i modershjärtat.
Tacos till middag.

Lördagmorgon står termometern på minus 20 grader, klarblå himmel, vindstilla.
SÅ VACKERT.

2 kommentarer:

  1. Faskiken va kul, nu ska jag oxå få arslet ur...//swägerskan

    SvaraRadera
  2. But hello där!! Rättelse om jag får be.. vi kom bara 10 minuter efter utsatt tid.. Tänk på att det var jäkligt halt på vägarna!...

    SvaraRadera