tisdag 9 mars 2010

Yes-känsla på dagen

Vaknade pigg i morse, kan ha visst samband med att jag slocknade kvart över 8 i soffan igår.

Hela familjen är frisk, vi är så friska att vi kan både fisa och rapa utan jobbiga påföljder.

Imorse på väg till skolan frågade H om vi sovit längre.
Nej svarade jag, det är våren som är på väg.

Asfalten kikar fram, det känns i luften.

Ska fira vårens ankomst med klackar, många veckor i snövänliga skor nu.
Imorgon kommer jag ta några extra varv runt ena transportledarens skrivbord, inte för han tycker det är snyggt med klackar, nej nej, utan för han tål inte ljudet.

Hans ljudallergi är lika allvarlig som min, det gör det extra roligt att retas, som jag nämnt tidigare, det är dom små små sakerna som lyfter mina dagar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar