lördag 20 mars 2010

Säkra kort




Lämnade pojkarna hos svärmor innan långpasset.
"Jag kommer tillbaks vid halv tolv tiden"

"Vill du ha lunch" frågade svärmor.
Det är så bra när man anlitar svärmor som barnvakt, då ingår lunch, kaffe och kaka.

Underbart att få springa i det här härliga vårvädret, vi var nio stycken som drog iväg.
Den där dagen i januari när det var 17 minus var det bara jag och jogget men jag kommer ihåg att vi var lyriska även den dagen över att det var en sådan fin dag.

Mina föräldrar var över på middag ikväll, dom brukar alltid ha med sig en flaska rött, har på något konstigt vis varit vintorka en längre tid här så mamma brukar säga att det är lika bra att hon tar med så hon är säker att hon får ett glas till maten.

Middagsgäster som tar med vin uppskattas, bjuds flera gånger.

Idag när jag gick halva eftermiddagen och var vintörstig hade hon inget vin med sig, katastrof.
Snälla pappa åkte hem och hämtade, lugnet infann sig.

Nu - proppmätt och varma fötter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar